Nog dag(en) voor opstart

Timemanagement

€ 425 incl.
€ 351.24 excl. BTW
Business
Favoriet
Nog dag(en) voor opstart

Timemanagement

Heeft u vaak last van tijdsgebrek, teveel tijdverslinders, stress? Is uw werk vaak een bron van onrust en heeft u privé ook niet altijd alles onder controle?
Gebrek aan tijd, steeds meer toenemende werkdruk, steeds groter wordende informatiestromen, een overvolle inbox, geen overzicht meer hebben,...  Het zijn symptomen die er duidelijk op wijzen dat u nood heeft aan een cursus Timemanagement. Schrijf je nu in en krijg praktische tips en tricks efficiënter met je tijd te leren omgaan!

 

€ 425 incl.
€ 351.24 excl. BTW
Business
Favoriet
Nog dag(en) voor opstart
Tijdsduur
3 sessies
Leervorm
Campusleren
Onze klanten geven ons »

In detail

Timemanagement goeroe David Allen bracht met zijn
bestseller 'Getting things done', een radicale verandering in het moderne timemanagement. Voor velen is dit boek de sleutel tot prettig en efficiënt werken zonder stress. "Getting things done" gebruikt e
envoudige hulpmiddelen en technieken om meer overzicht te krijgen op je taken, om met een leeg hoofd te leren werken, en om na te denken over je aanpak waardoor je meer doet in minder tijd en je een voldaan gevoel krijgt. Het idee van Allen is simpel: uw vermogen om productief te zijn is recht evenredig aan uw vermogen om
te ontspannen. Alleen als uw hoofd leeg is en uw ideeën georganiseerd zijn,
kunt u productief zijn zonder stress en uw creativiteit laten werken.

Bij korte opleidingen die een volledige dag duren is er catering voorzien in de vorm van een lunch. 
Eventuele verschillen in de inschrijfprijs zijn hier aan te wijten. 

Iedereen die in zijn/haar (professionele) omgeving beter wilt omgaan met de schaarse tijd, met een overdaad aan binnenkomende e-mails en een overvolle agenda en deadlines!

Dit zijn 7 redenen om een cursus timemanagement te volgen:

  1. Verbeterde productiviteit: Goed timemanagement kan je helpen om je taken beter te plannen, prioriteiten te stellen en meer gedaan te krijgen in minder tijd. Dit kan leiden tot een verhoogde productiviteit en efficiëntie op het werk en in het dagelijks leven.
  2. Vermindering van stress: Door je tijd beter te beheren, kun je stress verminderen en voorkomen dat je overweldigd raakt door de taken die je moet doen. Dit kan leiden tot een betere gemoedstoestand en meer rust in je dagelijkse leven.
  3. Betere werk-privé balans: Goed timemanagement kan je helpen om je tijd beter te plannen, zodat je genoeg tijd hebt voor zowel werk als persoonlijke activiteiten. Dit kan leiden tot een betere werk-privé balans en minder stress in je dagelijks leven.
  4. Meer zelfdiscipline: Het bijhouden van een strakke planning vereist een zekere mate van zelfdiscipline. Door te leren hoe je je tijd beter kunt beheren, kun je jezelf trainen om meer zelfdiscipline te ontwikkelen, wat nuttig kan zijn in alle aspecten van je leven.
  5. Verbeterde organisatie: Goed timemanagement kan je helpen om je taken en verantwoordelijkheden beter te organiseren en prioriteiten te stellen. Dit kan leiden tot minder chaos en meer controle over je werk en je leven.
  6. Betere besluitvorming: Door je tijd goed te beheren, kun je meer tijd besteden aan het nadenken over belangrijke beslissingen en het plannen van de juiste strategieën. Dit kan leiden tot betere besluitvorming en meer succes in je werk en je leven.
  7. Verbeterde timemanagement vaardigheden: Het volgen van een time-management cursus kan je helpen om je vaardigheden op dit gebied te verbeteren, wat nuttig kan zijn voor de rest van je leven.


Herken je er enkele van in jouw dagdagelijkse bezigheden, dan is deze opleiding zeker iets voor jou!


Programma

Ontdek het volledige programma in detail

Specifiek op maat van jouw bedrijf? Vragen over deze opleiding?

Deze workshop is gebaseerd op het boek Getting Things Done van David Allen.

  • Les 1: De paradigma verschuiving in je hoofd van reactief naar proactief timemanagement. We noemen het een attitude verandering. De 7 stappen  in GTD – ATTITUDE-time-management:
    • Stap 1: de A van 'attitude': Alles uit je hoofd begint met mindmaps! De werking van ons geheugen: linker- en rechterhersenhelft, hersengolven, innertalk. De theorie van het mindmappen.
    • Stap 2: de T van 'attitude': To do or not to do? Vooraf leren nadenken over de acties die we moeten doen en prioriteiten leren stellen. Het Eisenhowerschema of de woww-methode (geel, rood, blauw) of maak er zelf een. 
  • Les 2:
    • Stap 3. T van “attitude”: Timing. In plaats van horizontaal plannen ook verticaal plannen. Vooraf nadenken over hoeveel tijd je nodig hebt, spaart enorm veel tijd.
    • Stap 4. I van “attitude”: Inplannen in je agenda. 5 stadia om werkstroom te beheersen. Het GTD-schema: Input verzamelen - Verwerken - Organiseren - Onderhoud/overzicht - Realiseren.
  • Les 3:
    • Stap 5, de T van “attitude”: omgaan met Tijdverslinders. Interne en externe tijdverslinders identificeren en hoe ermee omgaan?
    • Stap 6, de U van “attitude” : omgaan met Uitstelgedrag. Discipline verhogen en soms nee zeggen. De oplossing: FOCUS!
    • Stap 7, de D van “attitude”: Durven je gedrag/attitude te veranderen en niet hervallen in oude gewoontes of denkpatronen: DISCIPLINE!


Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.