Opmaken van een brandpreventiedossier

€ 363 incl.
€ 300 excl. BTW

Opmaken van een brandpreventiedossier

Elk bedrijf is wettelijk verplicht een brandpreventiedossier bij te houden. Dit dossier bevat 11 verschillende onderdelen waaronder de brandrisicoanalyse, het intern noodplan en de organisatie van de brandbestrijdingsdienst.

Maar hoe begin je hieraan en hoe zorg je ervoor dat dit dossier up-to-date blijft?

Tijdens 3 praktische workshops ga je stap voor stap aan de slag met de onderdelen van het brandpreventiedossier.

€ 363 incl.
€ 300 excl. BTW
Tijdsduur
3 sessies op 3 dagen
Leervorm
Campusleren
Eigenschappen
Onze klanten geven ons »

In detail

In deze praktische opleiding leer je hoe je effectieve brandpreventiemaatregelen kan implementeren en onderhouden binnen jouw bedrijf. 

Brandveiligheid is van essentieel belang voor elk bedrijf en het bijhouden van een brandpreventiedossier is een wettelijke verplichting voor werkgevers. 

Tijdens deze drie interactieve workshops leer je hoe je het brandpreventiebeleid van jouw onderneming vertaalt naar een nauwkeurig en actueel brandpreventiedossier, zoals voorgeschreven in de Codex Welzijn op het Werk. Je ontdekt hoe je dit dossier dynamisch kan houden en hoe je het effectief ter beschikking stelt van openbare hulpdiensten. 

Na afronding van de bijscholing ben je goed uitgerust om brandrisico's te minimaliseren, een snelle evacuatie te verzekeren en een beginnende brand efficiënt te bestrijden.



 

Deze opleiding richt zich tot alle medewerkers binnen de onderneming die van ver of dichtbij betrokken zijn bij de samenstelling van het brandpreventiedossier - en in het bijzonder tot de preventieadviseur van het bedrijf.

Workshop 1: Wettelijke Kaders en Brandpreventiebeleid

  • Overzicht van de relevante wet- en regelgeving (Codex Welzijn op het Werk).
  • De rol en verantwoordelijkheden van de werkgever en andere actoren.
  • Het opstellen van een effectief brandpreventiebeleid voor jouw onderneming.

Workshop 2: Het Brandpreventiedossier

  • Brandpreventiedossier opstellen en onderhouden
  • De inhoud  van een brandpreventiedossier.
  • Praktische stappen voor het samenstellen van een brandpreventiedossier.
  • Hoe informatie verzamelen voor het dossier.
  • Strategieën voor het up-to-date houden van het brandpreventiedossier.

Workshop 3: Brandpreventiedossier Implementatie en Beschikbaarstelling

  • Methoden om het brandpreventiedossier effectief te implementeren binnen de organisatie.
  • Richtlijnen voor het ter beschikking stellen van het dossier aan openbare hulpdiensten.
  • Simulatie van evacuatieprocedures en brandbestrijdingsscenario's.

Kmo-portefeuille

Thema: Personeelsmanagement

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

  • MO* € 240.00
  • KO** € 210.00

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen

** kleine ondernemingen

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.