ITIL - IT service management

€ 535 incl.
€ 442.15 excl. BTW

ITIL - IT service management

ITIL helpt de samenwerking tussen IT en andere afdelingen binnen een organisatie te verbeteren. Het is een verzameling van richtlijnen en beste werkwijzen om IT-diensten efficiënter en klantvriendelijker te maken. Door ITIL te gebruiken kan je als manager, projectleider of andere professional je doelen beter bereiken en de tevredenheid van je klanten vergroten.

€ 535 incl.
€ 442.15 excl. BTW
Tijdsduur
5 sessies
Onze klanten geven ons »

In detail

Elke organisatie biedt diensten aan haar gebruikers, of ze deze nu zelf verzorgt, insourced of outsourced, vaak in een complexe mix. De processen die zorgen voor de levering van IT-diensten op een kwalitatieve manier zijn cruciaal. Deze ITIL-opleiding geeft inzicht in de componenten en aspecten van een IT-infrastructuur volgens de ITIL-norm.

Je leert procesmatig te denken en ontdekt de voordelen van IT-Service Management volgens de ITIL-methode. Je raakt vertrouwd met de best practices van diverse service strategieën, support en service delivery processen. Na het volgen van de opleiding kun je meewerken aan ITIL-implementaties en/of het verbeteren van het huidige service management in je onderneming.

Je leert:

    Hoe ITIL helpt om de business en IT-diensten op elkaar af te stemmen
    Hoe ITIL de kwaliteit en kwantiteit van je dienstverlening kan verhogen
    Hoe ITIL de relatie tussen de IT-afdeling en de klant kan verbeteren
    Wat het doel, de activiteiten en de meetbare resultaten van de processen zijn
    Hoe om te gaan met de klant-leverancier relatie

Praktijkcases zijn onderdeel van de cursus en het is meer dan welkom om deze ITIL-methodologie te toetsen aan de noden en wensen van jouw bedrijf. De verschillende onderdelen van de cursus worden telkens afgesloten met een quiz.

Je docent Carl Verschelde heeft meer dan 35 jaar ervaring in projectmanagement en deelt graag zijn kennis en business cases met je.

Je hoeft geen IT'er te zijn om deze ITIL-opleiding te volgen. De cursus is ontworpen voor iedereen die betrokken is bij het beheer van IT-diensten, inclusief managers, projectleiders, medewerkers van IT Service departement, applicatie- en projectmanagers, business developers en andere professionals. Het biedt waardevolle inzichten voor iedereen die wil begrijpen hoe IT-processen kunnen bijdragen aan het behalen van bedrijfsdoelstellingen en het verbeteren van klanttevredenheid.

Er is geen specifieke voorkennis nodig maar enige affiniteit hebben met IT diensten binnen een bedrijfsomgeving is aan te bevelen

Programma

Ontdek het volledige programma in detail

Specifiek op maat van jouw bedrijf? Vragen over deze opleiding?
  • Wat is ITIL?
  • Wat is service management?
  • De uitdagingen van een IT organisatie
  • De ITIL service levenscyclus  (Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operations and Continual Service Improvement)
  • De verschillende functies, processen, verbanden en rollen van de ITIL service levenscyclus
  • Service Strategy
  • Strategy Management for IT Services
  • Service Portfolio Management
  • Demand Management
  • Financial Management for IT Services
  • Business Relation Management
  • Service Design:
  • Service Catalogue Management
  • Service Level Management
  • Capacity Management
  • Availability Management
  • Service Continuity Management
  • Information Security Management
  • Supplier Management
  • Design Coordination
  • Service Transition:
  • Transition Planning & Support
  • Change Management
  • Service Asset & Configuration Management
  • Release & Deployment Management
  • Knowledge Management
  • Service Operation:
  • Event Management
  • Incident Management
  • Problem Management
  • Continual Service Improvement:
  • 7 Step Improvement Process
  • Service Desk

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.